Eladó weboldal

 

Manapság már az elektronika fejlődése, az internet jelenléte és az online felületek hatására, minden valamire való vállalkozásnak, aki sikereket szeretne elérni, rendelkeznie kell egy jól megszerkesztett, összerakott és folyamatosan fejlődő és naprakész weboldallal. Természetesen vannak olyan területek, ahol az online értékesítés és az információk áramlása fontosabb, mint egy másik területen. A weboldal értéke is több dologtól függ. Egy már működő, meglévő vállalkozásnál elengedhetetlen az online jelenlétet átvilágítani, hiszen valószínűsíthetően a bevétel elég nagy része is onnan származik. Természetesen ez nagy mértékben szegmens függő mert ha megnézünk egy példát, mondjuk egy fatelepet veszünk alapul, ahol nem fognak több fát eladni az interneten. Hiszen azt leginkább személyesen a telepen vásárolják meg a vevők. Viszont mondjuk egy kozmetikai cikkekkel foglalkozó webáruház már jóval nagyobb forgalmat bonyolít le az online felületen keresztül, persze amellett, hogy a hirdetései és a naprakész információk és a frissülő kínálata mellett személyesen is remélhet vásárlókat. Az első, és talán a legfontosabb szempont vagy dolog, amit érdemes megnézni, hogy a weboldal hány éves és hányadik helyen helyezkedik el a fő termékeivel az adott kereskedelmi kategórián belül. Maradjunk a szépségápolás területén, ha már azt hoztam fel példaképpen. Ennél a webáruháznál, ha a nevét beírjuk akkor, ha az első helyen dobja fel a találati listán a kereső, abban az esetben sokat ér a domain, de ha nincs benne mondjuk az első tíz-tizenöt találatban, akkor bizony annál kevesebbet ér, minél hátrébb rangsorolja a kereső. Az is nagyon fontos szempont, hogy esetlegesen a domain szabott-e ki már büntetést rá valamilyen oknál fogva. 

Miután átvizsgálásra kerültek a kulcsszavak és a helyezésekkel is tisztában vannak, a következő lépésben mindig érdemes és fontos megnézni a weboldal látogatottságát. Ezt az információt minden esetben a tulajdonostól lehetséges beszerezni. Ezt az Analitycs Google alkalmazásból lehet a legegyszerűbben megtenni, de csak abban az esetben, ha van ilyen követő eszköz beállítva.

Előfordulhat, hogy egy jól működő weboldal súlyos milliókba is kerülhet. Itt felvetődik a kérdés, hogy megéri-e ennyi pénzt kiadni egy weboldalért. A válasz azonban egyértelmű és nagyon egyszerű is egyben. Egy hozzá nem értő, laikus ember számára, aki kezdőként még csak most ismerkedik az online jelenléttel vagy befektetés céljából tájékozódik a domain vásárlással, elsőre nagyon magasnak tűnhetnek ezek az árak. De ha jobban utánaszámol, akkor kiderülhet, hogy példaként egy energetikai kezeléssel foglalkozó weboldal, ami mostanában nagyon felkapott terület lett, ami a legelső helyeken szerepel a keresőknél, a bevételt hozó kulcsszavakkal, több millió forintba is kerülhet. Miután jobban megismerkednek a szegmenssel és tisztában vannak az aktuális árakkal, akkor megértik, hogy egy ilyen kezelésnek az ára nagyságrendileg 15-30ezer forint között mozog, alkalmanként. Általánosságban egy ember legalább kétszer-háromszor is elmegy egymás után, mondjuk két heti, vagy havi rendszerességgel, így összeségében, ha naponta csak 3-4 emberrel foglalkoznak, akkor akár egy-két éven belül bőven visszahozza a vételárát, sőt, már nyereséget is termelhet. 

A keresőoptimalizálás is nagy segítséget nyújt, ha valaki eladni szeretne vagy akár venni szeretne egy weboldalt. A keresőoptimalizálást úgy lehet talán a legegyszerűbben elmagyarázni, hogy van a Google kereső, amit mindenki ismer, és szinte mindenki ott keres találatot, információt az adott témában az interneten. Amikor beírnak valamit a Google keresőjébe, hogy az adott témánál maradjunk, hogy egy eladó domaint keresnek, akkor több oldalon keresztül tudnak nézelődni a weboldalak között. No de nagyon nem mindegy, hogy az a weboldal, amit esetleg eladni szeretnének vagy megvásárolni, az hányadik helyen van rangsorolva. Hiszen, ha a weboldal a harmincadik hely után található, ami már a negyedik oldal környékén van, odáig már nem lapoz el senki sem, mert ő is tudja, hogy az az oldal nem keresett, és így nem fogja megtudni, hogy az a weboldal létezik. Ebben tud nagy segítséget nyújtani a keresőoptimalizálás. A keresőoptimalizálással foglalkozó szakember, vagy másnéven a seo területen dolgozó munkatárs, a weboldalak rangsorolásával foglalkozik. Az ő célja és munkája az, hogy az adott weboldal előrébb kerüljön a rangsorolásban.

Amikor születik egy új ötlet, és belekezdenek a megvalósításába, akkor az eleje legtöbbször nyögvenyelős. Sokszor még emellett nagyon költséges is szokott lenni, ami az álltalános tapasztalat. Az elején, kezdetben ahhoz, hogy legyenek ügyfeleik, és a weboldal is a keresők legelején szerepeljen, költeni kell hirdetésekre, a marketingre egyaránt. Ez nem olcsó kategória, ennek az ára havonta 100ezer forint költségtől, akár több millió forintra is terjedhet. Természetesen minden a részletekben rejlik, vannak könnyebben és nehezebben kivitelezhető projektek, attól függően, milyen területet választanak. Egy weboldal vásárlása és eladása egyaránt nagy körültekintést és tájékozottságot igényel. Abban az esetben, ha a weboldalhoz kereső optimalizálást is szeretnének, akkor előfordulhat, hogy akár évekkel is kell számolni, hogy már ne kelljen minden nap rendszeresen hirdetni. Természetesen ebbe bele kell kalkulálni a kereső optimalizálási havi költségét is. Akkor ott vannak még az értékesítői oldalak is, akik bizony nem minden esetben dolgoznak túl olcsón, akár a teljes vételár 3-5 %-át is elkérhetik egy eladás után, jutalék formájában. Természetesen, aki minél előbb szeretné eladni weboldalát megéri, ha olyan emberre bízza, akinek ez a szakterülete. Aki viszont vásárolni szeretne weboldalt, ott sem árt kikérni olyan ember véleményét, segítségét, aki pontos információkkal tud szolgálni, hogy mire számíthatnak egy hosszabb távú kalkulációval egybekötve.

Rendelj honlapot

MOST!

Gyorsan, egyszerűen, online